mandag 10. februar 2014

Strikkepute

Mine to beste venninner har i disse dager bursdag, og hva er vel mere gøy enn å gi noe som både er personlig og hjemmelaget. 
Jeg har strikket pute med bilder av oss og tekst. 


Dette trenger du;
6 nøster garn a 50 gr.
Rundpinne nr 6.
Papir til tskjorte trykk (panduro, Clas Olsson)
Heklenål nr 5.
Nål og trå. 

Legg opp 118 masker dobbelt garn som har strikkefasthet 23m = 10 cm på rundpinne nr 6. Jeg har brukt Thea garn fra europris som gir en fin blank effekt. 
Sett et merke på m 1 og m 59.
Runde 1-2 = 1 r, 1vr
Resten strikket du 2 vr, 6 r * * fra merke 1 til 59. Vri på hver 5 omg. 
Mellom merke 59 til 1 strikket du rett. Altså baksiden av puten. 
Legg løst av etter 50cm. 
Bilder har jeg skrevet ut fra pc på papir som er beregnet på å stryke på stoff. 
Stryk bildet på en stoffbit.
Hekle så en kant som du syr på rundt bildet. Legg opp antall luftmasker ut i fra hvor stort bildet er. 
Sy deretter bildet på puten. 


Noe du lurer på så legg gjerne igjen en kommentar, så skal jeg svare etter beste evne. 

Lykke til:)








2 kommentarer:

Unknown sa...

Så fine puter du har laget:) Jeg har lenge lurt på å sy eller strikke putetrekk selv...Nå ser jeg hvor fint det kan bli. Takk for inspirasjonen:)

Anne sa...

Kjempefine puter !
Veldig kjekt å få noe som er laget og kjempekjekt å få .
God helg !